תשכחו מבננות שחורות

עטיפית - ייצור שקיות ומוצרי אריזה לשמירת טריות
שקית ה-Eco Keep מבטיחה הארכת חיי מדף משמעותית של פירות, ירקות ותבלינים טריים. לשימוש ביתי או מסחרי, זהו פתרון חדשני למניעת קלקול מזון וזריקתו לפח ומבטיח חיסכון כספי

אחת ההנאות הגדולות של האדם הוא האוכל. מדובר במשהו שהוא יותר מצורך בסיסי של החיים. האוכל עונה לנו על צרכים רגשיים, אנחנו מפיקים ממנו עונג, שמחה ונחמה. אך זמן החיים של המזון הוא קצר מועד. ללא הגנות מתאימות מתקלקלים מצרכי המזון וההשקעה הגדולה במים ובאנרגיות לגידולם מושלכת גם היא לפח האשפה ביחד איתם.  על כן, מאמצים רבים מושקעים בהארכת חיי המדף של מוצרי ורכיבי המזון במטרה לצמצם את הבזבוז המיותר.

מי מאיים על המזון שלנו?

קיימים מספר דברים המעודדים קלקול מזון: מיקרואורגניזמים דוגמת חיידקים ועובשים, מזיקים שונים כגון חרקים ומכרסמים המזהמים את המזון, האוויר שנוגע במזון יכול לחמצן אותו ולגרום לשינוי בטעם, צבע ומרקם, אנזימים הקיימים במזון ומאיצים תהליכים הגורמים לקלקולו, אור וטמפרטורה וכן חבלה פיזית היכולה לגרום לקלקול של מזונות עדינים.

אריזות להארכת חיי מדף

קיימות מספר דרכים לשימור המזון עוד בשלב עיבודו או הכנתו. בכתבה זו נתמקד בחשיבות ובטכנולוגיית האריזה להארכת חיי המדף. ישנן אריזות מגוונות בעלות טכנולוגיות שונות לשמירה על המזון, וחשוב להתאים את השיטה הנכונה למזון הנארז. לדוגמה, למוצרים בעלי ארומה חזקה שרוצים לשמר, או שיכולים להיפגע מאוויר ואור, כגון פולי קפה, יש להתאים אריזה בעלת חסמות גבוהה. אריזה זו אטומה לכניסה או יציאה של גזים כגון חמצן ואדי מים, וכן אטומה לאור.

אריזה נכונה של פירות וירקות

אולם, למוצרים כמו פירות, ירקות ותבלינים חיים, יש צורך בתכנון אריזה אחרת לגמרי. באריזה זו יש  לאפשר כניסה ויציאה של אוויר וגזים, שכן המוצרים הנארזים עדיין חיים וללא אוויר, הם דווקא יתקלקלו מהר יותר. החוכמה היא לדעת לאזן בצורה טובה בין כמות האוויר שהמוצר צריך כדי להמשיך לחיות, ובין יציאת הגזים שהוא פולט (אתילן בעיקר). כמות האוויר שנכנסת צריכה להיות כזו שתאפשר לו להמשיך ולחיות, אולם תאט משמעותית תהליכי הבשלה וקלקול, כאילו הפרי או הירק נכנס "לתרדמת חורף". כמובן, שלכל פרי או ירק יש קצב נשימה משלו ומידע זה קיים אצל מומחי האריזה ברחבי העולם.

פתרון השקיות האולטימטיבי מבית "עטיפית"

שקית "Eco Keep" הינה שקית השומרת על אווירת גזים מבוקרת ורמת לחות רצויה ובכך תורמת משמעותית להארכת חיי המדף של תוצרת טרייה. הפיתוח מבוסס על שקיות  עם הרכב ייחודי  אליהן מחובר פאץ' של בד לא-ארוג בעל תכונה של ספיגה ונידוף נוזלים ולחות. בנוסף משולבים בשקית חורים חכמים הנעשים בצורה מדוייקת מבחינת גודל ומספר כך שמעבר הגזים דרכם מחושב במטרה לאפשר כניסה ויציאה של גזים מהשקית. ההתאמה של  מספר החורים וגודלם נעשית בהתאם לקצב הנשימה של הפרי או הירק הנארז ולצורך כך מעמידה עטיפית אגרונום בתחום.

הפאץ' עצמו, מכסה את החורים ומהווה פד ספיגה וכן מונע כניסת זיהומים מהחורים פנימה לשקית. הוא יכול להגיע במגוון צורות בהתאם לגודל הנדרש. בנוסף ניתן להטמיעו כפס לאורך השקית או שהוא יכול להוות גב מלא לשקית. הפאץ' ניתן להדפסה או לחילופין ניתן לייצרו במגוון צבעים כדי ליצור סימון למוצרים הנארזים. גודל הפאץ' וצפיפות החומר יוצרים אופטימיזציה של מעבר הלחות ובכך ניתן לשלוט באווירה המתואמת של המוצר הנארז. כמו כן ניתן ליישם מספר פאצ'ים בשקית אחת ולקבוע את מיקומם על גביה.

שימושים במקרר הביתי וכן באריזת תוצרת חקלאית

שימוש בשקית "Eco Keep" מבטיח הארכת חיי מדף משמעותית של בננות, תבלינים חיים (נענע, פטרוזיליה, כוסברה ועוד) וירקות ירוקים שונים (ברוקולי לדוגמה).

ניתן להשתמש בשקית בשימוש ביתי, כאשר רוצים להאריך את חיי צרור הפטרוזיליה או למנוע מהבננות להשחיר על השיש. בנוסף, ניתן לעשות בשקיות שימוש נרחב באריזת תוצרת חקלאית במהלך השינוע מהשדה אל המרכולים או שווקים שונים ברחבי העולם.

אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולהזמין את השקית המתאימה לגידול שלכם עוד היום! כמו כן, ניתן לרכוש את השקיות באתר של "אמזון" לשימוש ביתי וצריכה אישית.

 

לא מצאתם את מה שחיפשתם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן