סגורה או פתוחה – על סגירות שונות של שקיות

שקית זיפר - עטיפית
במקרה של שקית, חשוב לדעת כיצד תתבצע סגירתה לאחר מילויה. בעטיפית אנחנו יכולים להציע מגוון של שיטות סגירה, כתלות בשימוש הסופי של השקית

שקיות נועדו, בסופו של דבר, למילוי. שקית ממולאת כנראה תצטרך סגירה כלשהי, על מנת שתוכן המילוי לא יישפך במהלך השינוע של הסחורה. על כן, כיצרן שקיות, אנחנו יכולים להציע סוגי סגירות שונים, בהתאם ליישום שהשקית מיועדת אליו.

סגירה מוחלטת – Locked

בתעשיות רבות, ובעיקר בתעשיית המזון, יש חשיבות קריטית לבטיחות המזון ולידיעה כי הוא סגור היטב והמזון בתוכו לא נחשף לסביבה או לזיהומים שונים. על כן, פעמים רבות, שקיות לתחום זה מגיעות עם שכבת הלחמה או שכבת דבק אשר מניבה סגירה מוחלטת ובלתי ניתנת לפתיחה, הקרויה בשפה המקצועית – Locked. ניתן לפתוח סגירה זו רק על ידי גזירה של השקית או קריעה שלה במקום אחר.

ייצור שקיות סגורות לחלוטין יכול להתבצע בשתי דרכים: הלחמה אצל הלקוח – על מנת להקל על הייצור אצלו, השקיות יכילו חומרים המתאימים להתכה בתהליך האריזה. אפשרות נוספת היא יישום פס הדבק במיקום הרצוי לפי דרישת הלקוח. חוזק הסגירה נובע מסוג הדבק, אשר במקרה זה יהיה חזק מאוד וימנע פתיחה חוזרת של השקית.

סגירה קלה – Easy Peel

כשמה כן היא, זוהי סגירה שניתן לפתוח אותה בקלות, ויש שיגידו כי "מספיקות שתי אצבעות" על מנת לפתוח את השקית או האריזה. גם כאן, ניתן להגיע לסגירה זו על ידי דבק. ניתן לשלב בטכנולוגיה זו סגירה רב פעמית, כך שיהיה ניתן לפתוח ולסגור חזרה את השקית מספר פעמים ולא רק פעם אחת.

סגירה זו נפוצה באריזות מזון, לדוגמה - כאשר קיימת יריעה פלסטית המגינה על המוצר מתחת למכסה קשיח (כמו באריזות גבינות). ניתן למצוא פתיחה קלה רב פעמית גם בשקיות לאריזת בגדים. בשקיות בלדרות למשלוח אפשר ליישם מספר פסי דבק, אשר הופכים אותן למתאימות גם למשלוח חוזר. במקרים כאלו, חשוב גם שהליינר המגן על הדבק, לא יהיה מורכב מאותו החומר שממנו מורכבת השקית עצמה, אחרת הוא לא ייפרד ממנה בקלות.

כאשר מייצרים שקית בעלת סגירה קלה, תנאי ההלחמה או חוזק הדבק משמעותיים ביותר, היות וטמפרטורות גבוהות מדי או דבק חזק מדי עלולים לייצר סגירה קשה לפתיחה שתביא לקריעת השקית, במקום לפתיחה קלה. בתור צרכנים, אנחנו נתקלים לא מעט פעמים בסיטואציה מתסכלת של מאבק באריזה או בשקית כלשהי, אשר במקום להיפתח בקלות, מאלצת אותנו להפעיל כוח די רציני בפתיחה ולפעמים אף נקרעת לנו בידיים. בשנים האחרונות קיימת מגמה להציע סגירה כמה שיותר קלה, היות והיא נוחה הרבה יותר ומתאימה גם לאוכלוסיות מבוגרות המתקשות מוטורית.

סגירת פסגור/רוכסן – ZipLock

סוג סגירה נוסף המאפשר פתיחה חוזרת קלה במספר רב של פעמים, אך יחד עם זאת, כאשר השקית סגורה, היא אטומה ללחות וגזים מהסביבה. סגירה זו הומצאה ע"י ממציא דני בשנת 1951 כתחליף לרוכסן פלסטי. בשנת 1965 הומצא הפסגור המוכר, המאפשר סגירה ע"י לחיצה בין שני חלקי השקית. סוג סגירה זה אידיאלי לשקיות לאריזת מזון כגון כריכים, ירקות ופירות. יישומים נוספים הם עטיפה מגינה על קופסאות ואיחסון פריטים בתפזורת, דוגמת חרוזים, ברגים, אומים ועוד. שקיות ה-Eco Keep שלנו, המיועדות להארכת חיי מדף של פירות, ירקות ותבלינים חיים, מגיעות עם סגירת פסגור לשימוש רב פעמי ושומרת על טריותם טוב יותר ביחס לשקית פוליאתילן רגילה.

את השקיות שלנו ניתן להשיג, כאמור, במבחר גדלים וסגירות. כמו כן, אנחנו יכולים להציע מגוון הדפסות וסוגי מיתוג אישי לשקיות. בעטיפית עומד צוות של מומחים לשירותכם על מנת לייעץ לכם על השקית הנכונה והסגירה המתאימה ביותר ליישום שלכם.

 

לא מצאתם את מה שחיפשתם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן